Far ända in i baljan, surgubbe!

OJ, vilken dag!
Jag försov mig (JA, igen!), vilket gjorde att jag höll på att missa tvättiden. Det löste sig dock till slut så nu är tvättkorgen tom igen. FINALLY! Sedan fick jag veta att mormor inte åkt in till stan av någon krånglig anledning, vilket innebar att jag fick ta bussen till Åtvidaberg. Och inte är jag bitter för det, jag tycker faktiskt det kan vara riktigt skönt att åka buss, MEN det blev ingen sån där trevlig bussresa den här gången. Jag klev på bussen (som för övrigt var 10min tidig) och bad busschauffören om en dygnsbiljett ungdom. Dessa brukar kosta ca 75kr och jag hade laddat kortet dagen innan, men enligt chauffören fanns det inte tillräckligt med pengar på det. Enligt honom skulle jag betala 680 spänn. Han hade alltså slagit in 10 dygnsbiljetter. Trots mina försök att förklara för honom att jag bara ville ha EN blev han dryg och otrevlig och sa att jag skulle gå och sätta mig. När jag skulle hem körde såklart samma idiot till busschaufför och återigen tyckte han att jag skulle betala 680kr för att åka hem. Jag fick åka med den här gången också, men jag hoppas inte han tror att jag tyckte det var lugnt bara för det. Han får veckans ris/kalkon/känga/ogilla-knapp! (Jag blev så upprörd över hur han bemötte oss resenärer så jag var tvungen att skicka in ett klagomål till Östgötatrafiken. Haha tantvarning på mig!)

Hur som helst så hade jag hur mysigt som helst i Åtvidaberg. Mormor och morfar bjöd på godaste maten (pasta & sås med rökt vildsvin, kantareller och persilja - mumma!) sedan fick jag skjuts av mormor bort till stallet. För inte har ju jag några egna ben att gå med, nähä då, inte när "det är så mörkt och kallt ute", som mormor sa. Frida hade iallafall hoppträning och när hon var klar åkte vi hem till henne. Som jag skrev igår så skulle jag ju hämta ett par ridskor hos henne. Jag kan säga att jag kom hem med lite mer än bara ett par ridskor. Frida hade slitit fram allt möjligt som hon inte använde längre - så jag kom hem med ett par ridskor, ett par ridstövlar, två par ridbyxor, en tröja, två par chaps och en säkerhetsväst! Hon är för underbar, den där Frida! ♥

Nu ska jag dricka upp mitt te och sen försöka sova. Jag är helt slut!
Imorgon ska jag upp skapligt och ta mig ut på landet och provrida Brumund Rapp! :) Lycka!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0