Nästan som en tavla.

Den här dagen har INTE levererat. Inte ett dugg! Jag har legat nedbäddad och fönstershoppat online (det blev faktiskt bara fönstershopping, vilket jag är stolt över att jag lyckas hålla), Linnda har underhållit mig så gott hon kunnat på facebook. Är inte det bland det bästa som finns förresten? När man är på riktigt kasst humör - och dessutom sjuk - och någon fantastisk människa med lika värdelös humor som en själv loggar in och är pratsugen och lika snurrig som en själv! Inte nog med det så ringer en lika fantastisk människa och håller kvar luren i nästan 1tim, och inte visste han att jag var sjuk! That's what friends are for!

Jag sitter för tillfället (återigen) och funderar över vad jag ska fylla min krympande magsäck med idag, och det enda jag kan komma på att jag är grymt sugen på och som är någorlunda enkelt att slänga ihop är hemmagjord pizza - med mozzarella och körsbärstomater. Ååh tusan! Nu blir jag ju ännu mera sugen. Och inte blev det bättre när jag skulle försöka leta upp en vettig bild att slänga upp här i bloggen heller. Skit också! (Ursäkta ordvalen!) Jag vill ha svullkväll!!!

Med ett enormt pizzasug i den kurrande magen letade jag iallafall upp ett bra recept nyss, jag har ju såklart ingen jäst hemma så jag var tvungen att kolla upp ett utan sådant. Allt såg jättebra ut, tills jag skulle kolla att jag hade allt hemma. Enligt mitt (uppenbarligen) halvtaskiga minne så skulle allt finnas. MEN (ååååh alla dessa "men..."!!!!!!!) självklart hade jag bara ytterst lite ost, TVÅ små skrynkliga körsbärstomater från förra veckan och nada mozzarellabollar..... Hopp, jaja.. det är väl bara att fortsätta leta recept! ELLER så struntar jag i recept och lagar något helt vrickat och udda av det jag faktiskt har hemma. Hm... det får bli en gåta - jag får helt enkelt återkomma när jag vet mer. Tills dess ska jag jaga recept och dreggla över en pizzabild!



PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0