Våga tro på dig själv!

Jag har inte alltid varit stark, eller trott på mig själv. Jag har inte alltid mått bra och stått på egna ben. Snarare tvärtom! Och livet är varken lätt eller rättvist alla gånger, det ska gudarna veta!
Alla tvingas inte utstå samma smärta, samma våld eller samma kaos som andra. Vissa i längre och vissa i mindre utsträckning. Vissa blir mobbade, andra mobbar. Vissa blir slagna, andra slår. Vissa tvingas kämpa hela livet mot sjukdom, misshandel eller beroenden. Andra åker som högst på en förkylning eller kraftig huvudvärk ibland.

Jag har själv varit mobbad, och fast i tuffa och våldsamma relationer. Jag har aldrig riktigt lyckats klura ut varför. Var jag tjock eller ful? Bar jag fel kläder? Inte vad jag vet. Jag såg nog ut som alla andra barn i min ålder. Som barn är den här formen av misshandel väldigt svår att förstå. Man vet inte riktigt varför man blir utvald till offer och jag tror inte att det är många som någonsin får reda på det heller! Jag är iallafall starkare än någonsin nu, tack vare vänner och min familj. När jag ser "mina gamla mobbare" idag så märks det en tydlig skillnad mellan dem och mig och innebörden av uttrycket karma is a bitch blir väldigt tydlig!



Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller kunna allt.
Att vara stark är inte att alltid orka le, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas med allt man gör.

Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera och ta del av det, att falla till botten, slå sig hårt, resa sig och komma igen. Att vara stark är att våga tro och hoppas när ens tro är som svagast. Att vara stark är att tro på sig själv. Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0